Державна архітектурно-будівельна інспекція України, офіційний сайт

ДЕРЖАВНА АРХІТЕКТУРНО-БУДІВЕЛЬНА
ІНСПЕКЦІЯ УКРАЇНИ

ОФІЦІЙНИЙ САЙТ

Контактний центр

ГАРЯЧА ЛІНІЯ

0 800 210 011

Про надання дозволів на виконання будівельних робіт на об’єктах культурної спадщини

(відповідно до листа Держкультурспадщини від 03.11.10 № 22-3161/35)

 

Відповідно до статті 5 Закону України «Про охорону культурної спадщини» погодження програм та проектів містобудівних, архітектурних та ландшафтних перетворень, будівельних, меліоративних, шляхових, земляних робіт на пам’ятках культурної спадщини національного значення, їх територіях, у зонах охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, занесених до Списку історичних населених місць України, програм і проектів, реалізація яких може позначитися на об’єктах культурної спадщини, віднесено до повноважень центрального органу виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини, яким є Міністерство культури і туризму України. У складі вказаного Міністерства зазначені функції відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15.03.06 № 336 виконує Державна служба з питань національної культурної спадщини.

Разом з тим, не у всіх випадках надання територіальними органами Державної архітектурно-будівельної інспекції дозволів на виконання будівельних робіт на об’єктах та територіях, пов’язаних з охороною культурної спадщини, такі дозволи видавались на підставі проектів, погоджених Державною службою з питань національної культурної спадщини або за проектами, погодженими тільки органом охорони культурної спадщини облдержадміністрації.

У зв’язку з цим з метою дотримання в подальшому Закону України «Про охорону культурної спадщини» та захисту прав та законних інтересів суб’єктів господарювання у будівельній сфері при наданні дозволів на виконання будівельних робіт наголошуємо на тому, що Закон до повноважень органу охорони культурної спадщини обласної державної адміністрації відносить лише питання погодження відповідних програм та проектів містобудівних, архітектурних і ландшафтних перетворень, будівельних, меліоративних, шляхових, земляних робіт, реалізація яких може позначитися на стані пам’яток місцевого значення, їх територій і зон охорони. До повноважень органів охорони культурної спадщини районних державних адміністрацій, органів охорони культурної спадщини місцевого самоврядування відповідно до їх компетенції віднесено надання висновків щодо відповідних програм та проектів на пам’ятках місцевого значення та в зонах їх охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, а також програм та проектів, реалізація яких може позначитися на стані об’єктів культурної спадщини.

Інших повноважень органу охорони культурної спадщини Львівської обласної державної адміністрації чи органу охорони культурної спадщини міської ради Законом не надано і Міністерством культури і туризму не делеговано.

У разі, коли об’єкт проектування є пам’яткою місцевого значення чи розміщується (планується розмістити) в межах території пам’ятки місцевого значення чи в її зоні охорони, які одночасно належать до пам’яток національного значення, їх територій, розташовані в межах зон охорони цих пам’яток або в межах історичного ареалу населеного пункту, відповідно, погодження органу охорони культурної спадщини обласної державної адміністрації програм та проектів містобудівних, архітектурних і ландшафтних перетворень, будівельних, меліоративних, шляхових, земляних робіт, є попереднім і прийняття остаточного рішення щодо погодження проектної документації належить до повноважень Державної служби з питань національної культурної спадщини.

Погодження місцевими органами охорони культурної спадщини не віднесених до їх компетенції програм та проектів містобудівних, архітектурних та ландшафтних перетворень, будівельних, меліоративних, шляхових, земляних робіт на пам’ятках культурної спадщини національного значення, їх територіях, у зонах охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, занесених до Списку історичних населених місць України, програм і проектів, реалізація яких може позначитися на об’єктах культурної спадщини, є перевищенням повноважень вказаних органів. Надання територіальним органом Державної архітектурно-будівельної інспекції дозволів на виконання будівельних робіт на підставі таких погоджень є порушенням Закону, що визначає обсяг компетенції органів охорони культурної спадщини стосовно погодження проектної документації, внаслідок чого забудовники вводяться в оману щодо законності підстав для проведення ними робіт.

________________